Misi akhiri kemarau gol

439

PENYERANG Universiti Kuala Lumpur (UniKL), Faridzul Afiq Mohd mengakui sudah tidak sabar untuk turun berdepan Nurinsafi menjelang aksi keempat Liga Hoki Malaysia (MHL) esok dalam usahanya menamatkan kemarau jaringan.

Pemain kelahiran Selangor itu meledak tujuh jaringan sepanjang kempen musim lalu, namun semuanya tidak berjalan baik selepas tiga perlawanan sekali gus menjadikan aksi di Stadium Tengku Abdullah sebagai misi penting baginya.

“Saya hampir menjaringkan gol tetapi kurang bernasib baik sebelum ini tetapi saya akan terus memburu gol pertama saya pada musim ini dan semoga ia hadir dalam pertemuan esok. Ia amat penting bagi saya dalam mengembalikan sentuhan gol.

“Ia menjadi pengalaman bermakna untuk beraksi di samping beberapa pemain ternama dunia dan sudah tentu ia memberi sedikit tekanan kepada saya,” katanya merujuk kepada senarai import UniKL kali ini.

Skuad kendalian Arul Selvaraj nyata berada pada kelas tersendiri musim ini selepas diperkuatkan trio Belanda Martijn Havenga, Robbert Kemperman dan Valentin Verga, penjaga gol Ireland David Harte serta dua tenaga import Australia, Kieran Govers dan Timothy Deavin.

“Mereka amat pantas dan berpengalaman. Saya perlu cuba menyamai kepantasan mereka untuk beraksi di bahagian depan.

“Jika saya boleh membantu mereka menjaringkan gol lebih baik dan saya mahu melakukannya. Tetapi pada akhirnya kemenangan UniKL lebih penting daripada segala-galanya,” katanya.

Tambahnya, pasukannya juga perlu berwaspada ancaman Nurinsafi kali ini kerana lawan menyenaraikan barisan berpengalaman terdiri daripada bekas kapten Pakistan, Waseem Ahmed, Abdul Asim Khan, Imran Abbas dan Muhammad Kashif Javed.

“Dalam pertemuan persahabatan terakhir kami dengan Nurinsafi sebelum bermula Piala Tan Sri P Alagendra kedua-dua pasukan tidak menurunkan barisan pemain import dan saya pasti ia akan menjadi pertarungan yang menarik esok,” katanya.

Komen anda