Saingan MotoGP musim ini sengit

175

PELUMBA Ducati, Andrea Dovizioso menyifatkan saingan MotoGP pada musim ini lebih sengit berbanding musim lalu selepas berakhir perlumbaan di GP Qatar

Dovizioso berkata, berdasarkan jarak masa di GP Qatar beliau tidak teragak-agak mengatakan persaingan semakin sengit dengan tiga jentera berbeza dalam lima pelumba terkemuka.

“Saya fikir sekarang MotoGP adalah berbeza daripada yang sebelumnya, Valentino Rossi adalah 0.6 saat di belakang dan kelima, saya rasa tiada sesiapa yang mencuba untuk merakam perlumbaan terpantas, terutamanya ketika menghadapi masalah apabila dalam situasi yang sangat buruk.

“Jadi, saya fikir strategi terbaik adalah bersedia pada masa terbaik dan ia adalah apa yang saya akan terus lakukan, saya menyimpan banyak tayar semasa latihan, sebab itulah saya selalu berhenti Rins, kerana untuk mengikutinya, saya perlu menggunakan tayar depan,” kata Dovizioso.

Dovizioso memenangi perlumbaan di Losail Isnin lalu dengan catatan masa terpantas 42 minit 36.902 saat selepas menamatkan 22 pusingan dengan hanya 0.023 saat di depan Marc Marquez di tempat kedua manakala Valentino Rossi menamatkan saingan di tempat kelima dengan hanya perbezaan 0.6 saat di belakang.

Komen anda